Jeżeli otwierasz biuro ubezpieczeniowe bądź już masz swoje biuro, przeczytaj niezbędnych elementach wyposażenia i wystroju…
przestrzeń
Najważniejszy element na który należy zwrócić uwagę to przestrzeń. Powinna być na tyle duża, żeby zapewnić klientom komfort przebywania u Ciebie. W związku z powyższym zwróć proszę uwagę, żeby biuro nie składało się tylko z biurka i krzesła dla klienta. Może to być trochę klaustrofobiczne…
Ustaw meble w ten sposób, żeby wygospodarować miejsce dla siebie i klientów. W liczbie mnogiej. Przy biurku powinny znajdować dwa krzesła ponieważ klienci przychodzą często w parach a nie ma nic gorszego od klienta stojącego komuś nad głową i zerkającego za ramie a w dodatku chodzącego po całym biurze. To zdezorganizuje Twoją pracę.
W związku z powyższym umieść także, w miarę możliwości, kanapę dla klientów oczekujących. Jest to rzecz nieoceniona jeżeli nawarstwią się klienci a zdarza się to w ściśle określonych godzinach…
Jeżeli masz jeszcze miejsce pamiętaj o wygospodarowaniu przestrzeni dla dzieci z którymi przychodzą klienci. Nie jest to duża inwestycja a zwróci się komfortem Twojej pracy oraz spokojem w biurze. Naprawdę warto, szczególnie, że klienci docenią taki mały element wystroju w którym mogą spokojnie zostawić swoje pociechy na czas załatwiania swoich spraw.
Wyposażenie
Do wyposażenia, którego będziesz potrzebował(a) należy:
- biurko;
- krzesło dla Ciebie i klientów;
- kanapa dla oczekujących klientów;
- stolik dla klienta przy kanapie;
- drukarka;
- komputer;
- szafka na dokumenty;
- artykułu biurowe wszelkiego typu.
Do wyposażenia, które zwiększy Twoją wygodę i wygodę klientów należą:
- ekspres do kawy;
- miejsce do zabawy dla dzieci;
- dystrybutor z wodą;
- materiały marketingowe dla klientów;
- materiały do czytania dla klientów;
Będziesz ekstra, jeżeli dodatkowo będziesz dysponował(a)
- drugim monitorem dla klienta,
- telewizorem z wyświetlanymi informacjami dotyczącymi ubezpieczeń;
- tabletem do zawierania ubezpieczeń zdalnych;
- osobnym telefonem do zgłaszania szkód przez klientów w TU.
Wygląd
Wygląd biura zależy oczywiście od Twojej koncepcji i Twojego gustu. Ten element pominę ponieważ w zasadzie wszystko co będzie estetyczne i nieinwazyjne dla klienta będzie pasowało. Musisz jednak pamiętać o kilku bardzo ważnych elementach:
- czystość, nie pozwól sobie na brud i nieporządek w biurze;
- porządek na biurku, nie pokazuj klientom danych innych klientów;
- kolory nieprzytłaczające klientów, np. nie jest dobrym pomysłem pomalowanie całego biura na czarno bądź wywieszenie wszędzie plakatów z „Gwiezdnych wojen”;
- unikat treści kontrowersyjnych: ulubione partie polityczne, kalendarze z gołymi paniami (Tak, widziałem takie coś w biurze), książki o charakterze ksenofobicznym i nacjonalistycznym (tak, też takie coś widziałem);
- pamiętaj o przestrzeganiu RODO i zamykaniu wszystkich dokumentów z danymi wrażliwymi w szafkach;
- unikaj chaosu i zbyt dużej liczby rzeczy na biurku;
- w obecnych czasach ustawienie pleksi pomiędzy Tobą a klientem nie jest niczym złym a świadczy raczej o Twojej trosce, pamiętaj tylko o jednym: trzeba ją regularnie myć, klienci są różni;
- płyn do dezynfekcji jest teraz elementarnym elementem wyposażenia biura, można już teraz dostał bardzo estetyczne opakowania, które urozmaicą wygląd biura
Lokalizacja
Jest to temat rzeka. Ile osób tyle opinii. Jestem w stanie powiedzieć, że lokalizacja nie odgrywa w obecnym czasie aż tak istotnej sprawy jak jeszcze kilka lat temu. Poza tym samodzielnie można zauważyć, że całkiem nieźle funkcjonują biura zarówno w centrum jak i na najdalszych peryferiach miasta…
Ile klientów wejdzie do biura w ciągu dnia?
Niestety nie wiadomo. Może się zdarzyć, że klientów „z ulicy” będzie dziesięciu a może się zdarzyć, że przez miesiąc czy dwa zupełnie nikt nie wejdzie. Bywa różnie. Jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę, to klienci muszą się przyzwyczaić, gdzie znajduje się Twoje biuro i że w ogóle tam jesteś. Jeżeli jesteś agentem od kilku, kilkunastu lat może się zdarzyć, że do biura w ogóle nikt nie przychodzi z ulicy ponieważ masz już swoją bazę, która poszerzana jest organicznie za pomocą poleceń.
Obecnie często biuro ubezpieczeniowe jest miejscem gdzie możesz zaprosić klienta na spotkanie i podpisanie umowy a coraz rzadziej jest to miejsce dzięki któremu zdobywa się klientów. Taka oznaka czasów…