Terminal płatniczy


Terminal płatniczy w pracy pośrednika ubezpieczeniowego. Konieczność czy zbędny luksus? Kiedy bezwzględnie trzeba a kiedy zdecydowanie nie trzeba…

Konieczność

Bezwzględna konieczność posiadania terminala płatniczego istnieje w jednym, jedynym przypadku: posiadanie własnego biura stacjonarnego.

Jeżeli masz biuro w którym fizycznie urzędujesz, to koniecznie zainwestuj w terminal płatniczy. Jeżeli zadajesz sobie to pytanie, to poniżej wybierz sobie jedną z odpowiedzi:

  • konkurencja posiada terminale płatnicze, taka jest prawda;
  • w dzisiejszych czasach praktycznie wszędzie istnieje możliwość płacenia kartą lub BLIKiem;
  • zwiększa Twoje bezpieczeństwo, zarówno fizyczne jak i to finansowe;
  • upraszcza rozliczenia z Towarzystwami;
  • pieniądze znajdują się od razu na Twoim rachunku bankowym;
  • klienci tego od Ciebie oczekują.
Kiedy terminal nie jest potrzebny

Także tutaj istnieje lista sytuacji, kiedy nie będzie konieczności zaopatrzenia się w terminal płatniczy:

  • jeżeli nie prowadzisz biura stacjonarnego, w tym przypadku daruj sobie terminal ponieważ będzie tylko dodatkowym i w dodatku zbędnym kosztem;
  • jeżeli dopiero otwierasz biuro ubezpieczeniowe; jeżeli nie otworzysz biura w centrum miasta lub przy wydziale komunikacji nie licz na to, że klienci będą przychodzili do Ciebie przez cały czas, przez pierwszy miesiąc możesz nie uświadczyć żadnego klienta;
  • jeżeli zajmujesz się sprzedażą tylko ubezpieczeń życiowych;
  • w sytuacji kiedy masz tylko dwa czy trzy Towarzystwa ubezpieczeniowe na pokładzie i istnieje tam możliwość płatności BLIKiem.
Czy terminal jest drogi?

Ceny posiadania terminali wahają się od ryczałtu 70 zł/m-c do procentowej wartości przyjmowanych wpłat, co oscyluje w granicy do 200 zł/m-c. Czy to jest drogo czy nie? Na to pytanie należy odpowiedzieć sobie samodzielnie biorąc pod uwagę liczbę stałych miesięcznych abonamentów i wydatków. Dla jednej osoby będzie to kwota nie do przeskoczenia a dla innej niezauważalna kwota znikająca z konta samodzielnie.

Skąd wziąć terminal?

Lista możliwości jest tak naprawdę niewielka. W zasadzie istnieją dwie:

  • multiagencja ubezpieczeniowa, która pomoże Ci dokupić terminal. Zwykle multiagencje mają podpisane umowy z dostawcami i oferują całkiem niezłe warunki;
  • samodzielny zakup terminala u jednego z dystrybutorów, których w internecie można znaleźć sporo.
Na co zwracać uwagę przy zakupie terminala?
  • jeżeli terminal jest na zasadzie ryczałtu: czy istnieje maksymalna kwota operacji po której ryczałt nieoczekiwanie może się zmienić w procent od transakcji;
  • czy istnieje minimalna kwota operacji do zrealizowania;
  • czy istnieje kwota operacji po której zmienia się cena posiadania terminala;
  • nowoczesność terminala – im technologia jest nowsza, tym terminal działa stabilniej i ma większe możliwości personalizacji, np. indywidualny napis na paragonie czy możliwość skanowania kodów kreskowych polis, co pomaga w późniejszym rozliczeniu wpłat;
  • bezprzewodowość terminala, przydaje się zwłaszcza jeżeli z jednego urządzenia korzysta kilku pracowników;
  • kontrowersyjnie ale także wygląd, terminal, który rzuci się w oczy klientowi powoduje większą rozpoznawalność marki i zapamiętanie Twojego punktu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *